Cum se efectueaza un audit tehnic SEO

Cum sa dezinstalezi un plugin WordPress prin FTP sau cPanel File Manager
aprilie 24, 2025

Cum se efectueaza un audit tehnic SEO

Cum se efectueaza un audit tehnic SEO

U n audit tehnic SEO analizeaza aspectele tehnice ale unui site web legate de optimizarea pentru motoarele de cautare. Acest tip de audit asigura ca motoarele de cautare precum Google sau Bing pot accesa site-ul cu crawlere, indexeaza si pot clasa paginile de pe site-ul dvs. Intr-un audit tehnic SEO, veti analiza (si remedia) lucruri care ar putea sa:
  • Incetineasca site-ul;
  • Faca dificil pentru motoarele de cautare sa va inteleaga continutul site-ului;
  • Ingreuneze ca paginile site-ului sa apara in rezultatele cautarilor organice;
  • Sa afecteze modul in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul tau pe diferite dispozitive;
  • Sa aiba un impact negativ asupra securitatii site-ului;
  • Sa depistati probleme legate de continutul duplicat;
  • Sa depistati probleme de navigare pe site pentru utilizatori si motoarele de cautare;
Identificarea si remedierea unor astfel de probleme tehnice ajuta motoarele de cautare sa inteleaga si sa clasifice mai bine continutul site-ului. In acest articol vom folosi urmatoarele tool-uri (gratuite):

1. Pentru a verifica daca site-ul dvs. are probleme de accesare cu crawlere si de indexare:

  • accesati panoul de control din SemRush
  • click in stanga pe Site Audit (sub ON PAGE & TECH SEO)
  • click pe tab-ul Issues
  • click pe tab-ul Category
  • selectati Crawlability
Repetati acest proces cu categoria Indexability. Problemele legate de accesarea cu crawlere si de indexare vor fi adesea in partea de sus a rezultatelor in sectiunea Errors.

Acum, sa ne uitam la doua fisiere importante ale site-ului web — robots.txt si sitemap.xml — care au un impact enorm asupra modului in care motoarele de cautare va descopera si va indexeaza site-ul.
Robots.txt este un fisier text care indica motoarelor de cautare ce pagini ar trebui sau nu ar trebui sa acceseze cu crawlere. De obicei, poate fi gasit in folderul radacina al site-ului: https://site.com/robots.txt.

Un fisier robots.txt va ajuta sa:

  • Blocati robotii motoarelor de cautare sa acceseze folderele private
  • Specificati locatia sitemap-ului dvs
O singura linie de cod in robots.txt poate impiedica motoarele de cautare sa acceseze cu crawlere intregul site. Pentru e verifica fisierul robots.txt in Semrush, deschideti Site Audit si scroll in jos pana la sectiunea Robots.txt Updates (sub sectiunea Crawled Pages):

Aici, veti vedea daca crawler-ul a detectat fisierul robots.txt de pe site-ul dvs. web. Daca statusul fisierului este Available, examinati fisierul robots.txt facand clic pe pictograma link de langa acesta.

Identificati si remediati problemele legate de sitemap XML

Un sitemap XML este un fisier care listeaza toate paginile pe care doriti ca motoarele de cautare sa le indexeze si sa le clasifice. Examinati harta dvs. XML in timpul fiecarui audit tehnic SEO pentru a va asigura ca include toate paginile pe care doriti sa fie indexate. De asemenea, verificati daca harta site-ului nu include pagini pe care nu le doriti in SERP-uri. Cum ar fi paginile de autentificare sau paginile cu datele contului clientului. Pentru a gasi si a remedia aceste probleme, accesati tab-ul Issues si tastati „sitemap” in campul de cautare:

De asemenea, puteti utiliza Google Search Console pentru a identifica problemele legate de sitemap. Accesati raportul Sitemaps pentru a trimite sitemap-ul dvs. catre Google, pentru a vedea istoricul trimiterilor si pentru a examina eventualele erori:

2. Creati un audit pentru arhitectura site-ului

Arhitectura site-ului se refera la ierarhia paginilor web si la modul in care acestea sunt conectate prin link-uri. Organizati-va site-ul web astfel incat sa fie logic pentru utilizatori si usor de intretinut pe masura ce site-ul creste. O arhitectura buna a site-ului este importanta din doua motive:
  • Ajuta motoarele de cautare sa acceseze cu crawlere si sa inteleaga relatiile dintre paginile site-ului.
  • Ajuta utilizatorii sa navigheze mai usor pe site.
Sa luam in considerare cateva aspecte cheie ale arhitecturii site-ului. Urmariti o arhitectura cat mai neteda a site-ului, care arata astfel:
Arhitectura simpla a unui site

Arhitectura simpla a unui site – Sursa: Semrush

Daca aveti un website de tip e-commerce, arhitectura acestuia va arata astfel: Elementele de navigare ajuta la consolidarea ierarhiei in arhitectura site-ului. Navigarea creeaza, de asemenea, cai clare pentru ca clientii sa isi atinga obiectivele pe site-ul dvs. Prin urmare, am putea argumenta ca navigarea este unul dintre cele mai importante elemente de design ale unui site web. In mod ideal, un utilizator ar trebui sa faca doar trei clicuri pentru a gasi pagina pe care o doreste de pe pagina de pornire (homepage).

Structura URL

La fel ca ierarhia unui site web, structura URL a unui site ar trebui sa fie consecventa si usor de urmarit. Sa presupunem ca un vizitator al site-ului urmareste meniul de navigare pentru pantofi pentru fete: Pagina principala > Copii > Fete > Incaltaminte Adresa URL ar trebui sa reflecte arhitectura: domeniu.com/copii/fete/incaltaminte Important de retinut: utilizarea liniutelor de subliniere (_) in loc de cratime (-) in adresele URL poate deruta motoarele de cautare. Motoarele de cautare ar putea vedea cuvintele conectate prin liniute de subliniere ca un singur cuvant, ceea ce va poate afecta clasamentul. De exemplu, „pantofi_baieti” ar putea fi citit ca „pantofibaieti” in loc de „pantofi baieti”. Nu folositi prea multi parametri in structura unui URL: Parametrii sunt elemente URL care vin dupa un semn de intrebare, cum ar fi „?culoare=albastru&marime=mare”. Daca aveti prea multi perametri atunci adresele URL sunt lungi si confuze, atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare.

Verificati performanta site-ului

Viteza de incarcare a site-ului este un aspect crucial al experientei generale a paginii si a fost mult timp un factor de clasare Google. Aceasta este un element atat de important incat Google are un instrument special creat pentru a o rezolva posibile probleme de viteza de incarcare: PageSpeed ​​Insights. Cele mai importante trei criterii sunt numite Core Web Vitals.
Acestea includ:

Largest Contentful Paint (LCP): masoara cat de repede se incarca continutul principal al paginii tale
Interaction to Next Paint (INP): masoara cat de repede raspunde pagina dvs. la interactiunile utilizatorului
Cumulative Layout Shift (CLS): masoara cat de stabila vizual este pagina web.

Identificati si remediati problemele de cod

Indiferent de cum arata o pagina web pentru ochiul uman, motoarele de cautare o vad doar ca o multime de cod. Deci, este important sa folositi sintaxa adecvata. Si etichete si atribute relevante care ajuta motoarele de cautare sa va inteleaga mai bine site-ul. In timpul auditului tehnic SEO, monitorizati diferite parti ale codului site-ului dvs. si ale marcajului. Inclusiv HTML (care include diverse etichete si atribute), JavaScript si date structurate.

Probleme cu etichetele meta

Meta-etichetele sunt fragmente de text care ofera robotilor motoarelor de cautare date suplimentare despre continutul unei pagini. Aceste etichete sunt prezente in antetul paginii dvs. ca o bucata de cod HTML. Am acoperit deja intr-un alt articol de blog meta-eticheta robots.txt (legata de accesarea cu crawlere si indexabilitate) si meta-eticheta de vizualizare (legata de compatibilitatea cu dispozitivele mobile). Ar trebui sa intelegeti alte doua tipuri de meta etichete: 1. Eticheta de titlu (Title tag): indica titlul unei pagini. Motoarele de cautare folosesc etichete de titlu pentru a forma linkul albastru pe care se poate face clic in rezultatele cautarii. 2. Meta descrierea: o scurta descriere a unei pagini web. Motoarele de cautare il folosesc pentru a forma fragmentul unei pagini in rezultatele cautarii. Desi nu este direct legata de algoritmul de clasare al Google, o meta-descriere bine optimizata are si alte beneficii potentiale SEO, cum ar fi imbunatatirea ratelor de clic si scoaterea in evidenta a rezultatului cautarii fata de concurenti.

Probleme cu datele structurate

Datele structurate sunt date organizate intr-un format de cod specific (markup) care ofera motoarelor de cautare informatii suplimentare despre continutul site-ului. Una dintre cele mai populare colectii partajate de limbaj de marcare pentru dezvoltatorii web este Schema.org. Schema ajuta motoarele de cautare sa indexeze si sa clasifice corect paginile si va ajuta sa capturati caracteristicile SERP (cunoscute si ca rezultate bogate/rich results)

Caracteristicile SERP sunt tipuri speciale de rezultate de cautare care ies in evidenta de restul rezultatelor datorita formatelor diferite. Exemplele includ urmatoarele:

  • Fragmente recomandate
  • Recenzii
  • Intrebari frecvente
Utilizati instrumentul de testare a rezultatelor imbogatite de la Google pentru a verifica daca pagina dvs. este eligibila pentru rezultate imbogatite.

Gasiti si remediati codurile HTTP problematice

Codurile de stare HTTP indica raspunsul unui server de site web la solicitarea browserului de a incarca o pagina. Starile 1XX sunt informationale. Iar starile 2XX raporteaza o solicitare reusita. Nu va faceti griji pentru acestea. Sa analizam celelalte trei categorii — starile 3XX, 4XX si 5XX.

Coduri HTTP 3XX
Codurile de stare 3XX indica redirectionari – cazuri in care utilizatorii si crawlerele motoarelor de cautare ajung pe o pagina, dar sunt redirectionati catre o pagina noua. Paginile cu coduri de stare 3XX nu sunt intotdeauna problematice. Cu toate acestea, ar trebui sa va asigurati intotdeauna ca sunt utilizate corect pentru a evita orice posibile probleme.

Coduri HTTP 4XX
Erorile 4XX indica faptul ca o pagina solicitata nu poate fi accesata. Cea mai frecventa eroare 4XX este eroarea 404: Pagina nu a fost gasita. Daca gasiti pagini cu starea 4XX, eliminati toate linkurile interne care indica catre acele pagini. Daca aveti o pagina pe site-ul dvs. care nu mai functioneaza, puteti implementa o redirectionare 301 de la pagina veche la o pagina noua, relevanta. Aceasta este o modalitate buna de a pastra oamenii pe site-ul dvs. si de a va asigura ca gasesc ceea ce cauta, chiar daca linkul initial nu a mai functionat. Acest lucru are, de asemenea, avantajul suplimentar de a trece orice PageRank al vechiului URL la noua adresa URL.

Coduri HTTP 5XX
Erorile 5XX sunt pe partea serverului. Acestea indica faptul ca serverul nu a putut efectua cererea. Aceste erori pot aparea din mai multe motive: Serverul este temporar oprit sau indisponibil Configurare incorecta a serverului Supraincarcarea serverului Investigati de ce au aparut aceste erori si remediati-le daca este posibil. Verificati jurnalele de server, examinati modificarile recente ale configuratiei serverului si monitorizati valorile de performanta ale serverului.

Comments are closed.