Cele mai bune practici pentru Title Tag si Meta-Description in 2025
C
at de lungi pot fi etichetele de titlu (title tags)?
Pe desktop, Google afiseaza 600 de pixeli din etichetele de titlu. Google nu stabileste o limita de caractere, dar pentru o estimare, rezultatele tind sa arate primele 50-60 de caractere ale unei etichete de titlu.
Cat de lunga poate fi meta-descrierea?
Google modifica lungimea in pixeli a meta descrierilor tot timpul.
In 2025, lungimea meta descrierii este de 920 de pixeli. Aceasta inseamna, in medie, 158 de caractere. Daca meta descrierea este mai lunga, Google trunchiaza descrierile lungi la cel mai apropiat cuvant intreg si adauga puncte suspensive.
Acest lucru variaza in functie de dispozitive. Pe dispozitive mobile, meta-descrierea are 680 de pixeli, adica aproximativ 120 de caractere.
Pentru cele mai bune rezultate, incercati sa aveti o meta-descriere intre 120 si 158 de caractere. Acest lucru va va oferi cea mai buna descriere pe toate dispozitivele. Retineti, daca aveti o descriere mai lunga de 160 de caractere, Google trunchiaza meta descrierea mai lunga de 160 de caractere!
Asigurati-va ca includeti cuvintele cheie pe care doriti sa le vizati, deoarece acestea vor aparea cu caractere aldine (
bold) in descriere daca persoana care cauta acele cuvinte cheie le introduce in bara de cautare.
Cat de importante sunt etichetele de titlu in 2025?
Etichetele de titlu sunt un factor important de clasare atunci cand vine vorba de SEO. Ele ajuta motoarele de cautare sa inteleaga ce anume este prezentat pe pagina site-ului dvs. web sau postarea de blog. Google trebuie sa stie despre ce este pagina dvs. daca o va arata in rezultatele cautarilor unui utilizator.
Care este cea mai buna practica pentru etichetele de titlu (title tags) in 2025?
Incepand cu 2021, Google a modificat etichetele de titlu ale site-urilor web. Daca acestea sunt prea lungi, Google poate elimina o parte din descrieri si chiar le poate inlocui complet.
Fii creativ! Uita-te la ce fac concurentii tai si vezi daca poti imbunatati modelul lor in avantajul tau. Fie ca este vorba de un ton diferit, o propunere atractiva, vedeti cum va puteti scoate metadescrierea in evidenta.
Exista mai multe pagini web unde puteti testa meta-descrierea si title-tagul inainte de-al implementa live pe pagini:
Google SERP Simulator – Mangools
Meta Length Checker – Title Tag & Description Tool – MRS Digital
Google SERP Simulator (Snippet Preview) – Technical SEO