Ce este SEO off-page?

Ce format de imagini sa folosesti pentru rezultate SEO mai bune?
October 29, 2024

Ce este SEO off-page?

Ce este SEO off-page?

M otoarele de cautare au evoluat semnificativ de-a lungul anilor. Modul in care functioneaza motoarele de cautare si modul in care oamenii cauta se schimba continuu. Tacticile SEO trebuie sa tina pasul.

Zilele in care plateai pentru link-uri ce duc spre site-ul tau au trecut de mult (asa numite search farms). Motoarele de cautare iau in considerare mult mai multe “semnale” astazi, de la experienta utilizatorului la semnale sociale si reputatia brand-ului.

De asemenea, modalitatea de afisare a SERP-urilor (Search Engine Results Pages) se schimba rapid. Rezultatele cautarilor si functiile bazate pe inteligenta artificiala inseamna ca utilizatorii nici macar nu trebuie sa va viziteze site-ul web pentru a obtine raspunsurile de care au nevoie.

In plus, „cautarea” nu mai este doar despre Google. TikTok, Pinterest, Amazon si YouTube au devenit platforme de cautare puternice in sine.

Optimizarea SEO off-page moderna necesita o abordare multiplatforma axata pe continut de calitate si construirea autentica a autoritatii.

SEO off-page astazi?

SEO off-page se refera la toate activitatile desfasurate in afara site-ului dvs. care au ca principal scop imbunatatirea pozitiei in motoarele de cautare.

Strategiile off-page pentru achizitionarea de link-uri (backlinks), citate si mentiuni de brand va sporesc autoritatea si, la randul lor, va maximizeaza capacitatea de a va clasa mai bine in rezultatele cautarilor organice.

Schimbarile algoritmice Google din trecut se bazau aproape exclusiv pe link-uri de intrare (denumite in mod obisnuit backlink) pentru a determina autoritatea unui anumit website.

Dar astazi, Google evalueaza site-urile web pe baza unei game de factori mai sofisticati, inclusiv experienta, expertiza, autoritate si incredere (E-E-A-T).

Optimizarea E-E-A-T presupune:

  • Lucrul cu experti reali pentru crearea de continut de calitate.
  • Oferirea de transparenta atunci cand vine vorba de informatiile pe care le publicati sau despre informatiile despre compania dvs.
  • Obtinerea de citari si mentiuni de pe site-uri web cu autoritate este foarte relevanta pentru industria si oferta dvs.

Plus multe altele.

Cat de important este off-page-ul in strategia ta SEO generala?

SEO off-page este esential in stabilirea credibilitatii si cresterea autoritatii site-ului dvs.

Ganditi-va la fiecare link sau referinta ca la o sustinere a brand-ului dvs. Similar recomandarilor si referintelor, linkurile actioneaza ca aprobari digitale care definesc reputatia site-ului dvs.

Cu cat aveti mai multe aprobari de calitate si relevante, cu atat este mai probabil ca motoarele de cautare sa va vada ca fiind demn de incredere si relevant.

Prin ce difera SEO off-page de SEO on-page?

SEO On-page asigura ca continutul dvs. este optimizat pentru motoarele de cautare, iar SEO off-page (denumit si SEO tehnic) se concentreaza pe optimizarea backend-ului site-ului dvs. pentru o mai buna utilizare, viteza, accesare cu crawlere si o indexare mai buna in motoarele de cautare.

Pe de alta parte, SEO off-page semnaleaza motoarelor de cautare ca altii considera continutul site-ului dvs. valoros si de incredere.

Fiecare componenta este esentiala pentru o strategie SEO completa, dar SEO off-page este coloana vertebrala a autoritatii site-ului tau si a increderii in “ochii” motoarelor de cautare.

SEO image with cars

Componentele cheie ale SEO off-page

Mai jos sunt componentele cheie ale SEO off-page pentru a va optimiza prezenta brand-ului si a site-ului dvs. in motoarele de cautare.

Link building
Acumularea de link-uri de la alte site-uri si de pe alte platforme de comunicare online este inca unul dintre cele mai importante aspecte ale SEO off-page.

Backlink-urile raman esentiale pentru autoritatea unui site in “ochii” motoarelor de cautare, atata timp cat sunt relevante – Google a confirmat acest lucru.

Aceasta inseamna ca sunt necesare campanii off-page in desfasurare pentru a creste vizibilitatea online si pentru a construi o reputatie care sa va imbunatateasca clasamentul in rezultatele SERP’s ale motoarelor de cautare.

Cu toate acestea, accentul s-a mutat de la cantitate la calitate – link-urile de la site-uri reputate si relevante sunt mult mai valoroase decat multe link-uri de calitate scazuta.

Semnale de pe retelele socializare

Semnalele de pe retelele de socializare (social signals), cum ar fi share-urile, aprecierile si comentariile pe platformele de social media, pot sa nu afecteze direct clasamentele, dar amplifica vizibilitatea continutului si cresc probabilitatea de a castiga backlink-uri. Construirea unei prezente puternice in retelele sociale este esentiala pentru vizibilitatea marcii si completeaza eforturile dvs. de SEO off-page.

Referindu-ne la analogia noastra de aprobare, continutul de pe retelele sociale, inclusiv profilul si implicarea dvs., precum si continutul generat de utilizatori (UGC), recenziile si mentiunile, actioneaza ca o forma puternica de dovada ca site-ul dvs. ofera continut de calitate.

Acest tip de continut este credibil in special pentru ca este creat organic de utilizatori reali, aratand altora ca oamenii beneficiaza deja de un produs sau serviciu sau se bucura de un produs sau serviciu. Implicarea in marketing activ pe retelele sociale imbunatateste gradul de cunoastere a brand-ului si contribuie la autoritatea site-ului dvs.

Mentiuni ale brand-ului

Chiar si fara un hyperlink, brand-ul mentioneaza relevanta si autoritatea semnalului pentru motoarele de cautare.

Google, Bing si alte motoare de cautare au evoluat pentru a recunoaste importanta mentiunilor brand-ului ca „linkuri implicite”.

Atunci cand un brand este mentionat in mod constant pe site-uri web credibile, chiar si fara o legatura directa, aceste mentiuni creeaza semnale pentru motoarele de cautare ca marca are o prezenta puternica in industria sa, ceea ce poate influenta pozitiv clasamentele de cautare.

Cand un site web sau o marca este asociata frecvent cu anumite subiecte sau cuvinte cheie, motoarele de cautare remarca acest lucru si iau in considerare asemenea semnale.

Mentiunea in legatura cu anumite subiecte ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine autoritatea si relevanta marcii in diferite contexte.

Acest lucru imbunatateste vizibilitatea unui brand in rezultatele cautarii, in special in interogarile personalizate.

Marketing de continut

Stim cu totii importanta continutului informativ de inalta calitate. Cu toate acestea, marketingul de continut eficient se extinde dincolo de site-ul dvs.

Din nou, este vorba de a pune accentul pe calitate in detrimentul cantitatii. Ganditi-va la ceea ce este cu adevarat un continut de calitate pentru publicul dvs. tinta. Asta nu inseamna intotdeauna ca trebuie sa produci mai mult continut.

Desi poate parea intuitiv ca o cantitate mai mare de articole ar produce rezultate mai bune, in SEO si marketing de continut, calitatea este ceea ce conduce cu adevarat succes.

Continutul de inalta calitate rezoneaza profund cu publicul dvs., construieste incredere si produce rezultate durabile, pe termen lung.

Publicarea de continut, cum ar fi postari pe blog, infografice sau videoclipuri pe platforme terte, va poate imbunatati profilul de inbound link, va poate imbunatati eforturile SEO off-page si poate genera trafic catre site-ul dvs.

Recenzii

Recenziile si marturiile lasate de catre vizitatori online pot avea un impact semnificativ asupra eforturilor dvs. de SEO off-page.

Recenziile pozitive pe platforme precum Google Business Profile, Yelp sau site-uri de nisa influenteaza atat SEO local, cat si SEO off-page.

Recenziile pozitive sporesc credibilitatea marcii dvs., imbunatatesc acoperirea SEO locala si apar adesea direct in rezultatele cautarii.

Google incurajeaza solicitarea de recenzii atata timp cat recenziile sunt sincere si impartiale. Puteti cere clientilor multumiti sa lase recenzii pe profilul dvs. Google Business pentru a va imbunatati vizibilitatea cautarii locale.

Branduri-le ar trebui sa raspunda prompt la toate recenziile. Acest lucru ajuta la multumirea clientilor pentru feedback-ul pozitiv si la adresa reclamatiilor celor cu experiente negative, chiar daca lasa doar evaluari cu stele.

Modul in care o marca gestioneaza recenziile negative poate fi mai important decat numarul recenziilor pozitive.

Rolul continutului in SEO off-page

Crearea de continut de calitate este piatra de temelie a succesului SEO off-page. Cu toate acestea, nu este vorba doar de a crea postari pe blog.

Este vorba despre producerea de continut valoros, captivant si care poate fi partajat, care va pozitioneaza brand-ul ca o autoritate pe nisa dvs. – o „sursa sigura”.

Continut original, care poate fi partajat

Continutul original include informatii unice, ghiduri de utilizare si postari creative care atrag atentia. Acest tip de continut incurajeaza distribuirea organica si legaturile naturale, deoarece ofera publicului ceva nou si valoros.

Ganditi-va la continutul care abordeaza punctele importante, ofera solutii noi sau prezinta informatii intr-un mod care nu a fost vazut pana acum.

Acest lucru va va ajuta sa va construiti o reputatie care depaseste faptul ca aveti doar cuvintele cheie „potrivite” pe site-ul dvs. Acesta stabileste brand-ul dvs. ca o sursa de incredere de perspective noi si informatii valoroase.

In contextul SEO off-page, acest tip de continut alimenteaza eforturile de comunicare. Face mai usor castigarea de linkuri si mentiuni din surse autorizate, conducand in cele din urma la mai multa vizibilitate si clasamente mai inalte in rezultatele motoarelor de cautare.

Infografice si continut vizual

Continutul vizual, cum ar fi infograficele, diagramele si graficele, este foarte usor de partajat si captivant, crescand sansele de mentiuni pe retelele sociale si pe site-urile tertelor parti. Aceste tip de continut poate ajuta ca datele si informatiile complexe sa fie mai usor de digerat.

Cheia succesului cu continutul vizual, cum ar fi continutul scris, este calitatea.

Creati infografice unice, atragatoare din punct de vedere vizual si informative, care ofera valoare reala pentru publicul dvs.

Designul acestui tip de continut trebuie sa fie profesional, iar informatiile pe care le prezentati trebuie sa fie corecte, bine cercetate si utile.

Dincolo de infografice, instrumentele vizuale precum calculatoarele, chestionarele si rapoartele interactive pot atrage utilizatorii si au mai multe sanse sa fie partajate si mentionate de alte site-uri.

Pentru a incuraja partajarea, furnizati un cod de incorporare direct pe pagina infografica sau cu materiale vizuale. Facand usoara partajarea continutului dvs., cresteti probabilitatea de a castiga link-uri de la alte site-uri.

SEO local si factori SEO off-page

SEO local se concentreaza pe optimizarea site-ului dvs. pentru vizibilitate organica in rezultatele cautarii locale si harti. Daca aveti o locatie fizica, SEO local este un factor extrem de important.

Strategia este dubla:

Relevanta locala pe pagina.
Relevanta locala in afara paginii, asa cum este determinata de inregistrarile locale, recenzii si proximitate.

Optimizarea profilului de afaceri Google – Google Business Profile

Google Business Profile (GBP), cunoscut oficial ca Google My Business (GMB), este un instrument pentru companii si organizatii pentru a-si gestiona vizibilitatea in Cautarea Google si Harti Google.

Asigurandu-va ca profilul dvs. este complet si actualizat, va imbunatatesc sansele de a aparea in rezultatele cautarii locale, ceea ce va ajuta sa generati mai mult trafic directionat catre afacerea dvs.

Mai multi factori sunt implicati in optimizarea unei inregistrari in GBP pentru a va asigura o comunicare cat mai relvanta pentru brand-ul dvs.

Daca afacerea dvs. se califica pentru un GBP, incepeti prin a o crea sau a o revendica. Exista un proces de verificare prin care Google confirma ca sunteti o companie legitima cu o adresa fizica.

De acolo, se recomanda sa completati cat mai multe informatii posibil, dar urmatoarele informatii sunt integrante pentru vizibilitate si implicare:

  • Sigla organizatiei dvs.
  • Categoria organizatiei dvs.
  • Site-ul web al organizatiei dvs.
  • O adresa corecta.
  • Un numar de telefon corect.
  • Programul de lucru.
  • O descriere a organizatiei care este adaptata scopului general.
  • Imagini reprezentative pentru companie.


O strategie SEO off-page de succes in lumea de astazi necesita mai mult decat acumularea de link-uri.
Este vorba de a construi autoritate, incredere si vizibilitate pe mai multe platforme si de a crea o prezenta online mai diversa, care sa sustina cresterea brand-ului dvs.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *